Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη το έχει Νιγηριανός

Το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη το έχει Νιγηριανός

Ο Δρ. Σαμ Τσέκουας εξηγεί στην Popaganda το κόλλημα του με την Ελλάδα.


Ο Δρ. Σαμ Τσέκουας είναι ο Νιγηριανός που νιώθει Έλληνας και αγαπάει την πατρίδα μας σαν να έχει γεννηθεί εδώ. Η ελληνική κυβέρνηση τον έχει βραβεύσει ως πρεσβευτή του ελληνισμού. Ο άνθρωπος αυτός που ζει μόνιμα στην Αμερική και είναι ιδιοκτήτης του μοναδικού ελληνικού βιβλιοπωλείου στη Νέα Υόρκη, μιλώντας στην Popaganda, εξηγεί πως γνώρισε και αγάπησε την πατρίδα μας. Μία ιστορία που κρατά πολλά χρόνια και συγκινεί…
tsekouas2
Έχετε το μοναδικό ελληνικό βιβλιοπωλείο στη Νέα Υόρκη. Από πού προέκυψε η αγάπη που τρέφετε για την χώρα μας; Η αγάπη μου για την Ελλάδα ξεκίνησε όταν ήμουν πολύ μικρός. Κατά τύχη, έπεσε στο χέρι μου το βιβλίο Η Αντιγόνη του Σοφοκλή φυσικά σε μετάφραση στα αγγλικά, τότε, στην επαρχία της Νιγηρίας, όπου ήμουν στο κολέγιο. Αφού το διάβασα, ήθελα να διαβάσω περισσότερα. Κατά καιρούς άκουγα για την Ελλάδα και τις δημιουργίες της και για την ιστορία της. Μου άρεσε πάρα πολύ και γι’ αυτό ήθελα να ανακαλύψω την Ελλάδα. Τελικά, μετά μπήκα στο πανεπιστήμιο, σπούδασα ελληνική φιλολογία. Αργότερα, σπούδασα οδοντιατρική, ξανά στη Θεσσαλονίκη. Μόλις τελείωσα τις σπουδές μου, έφυγα στην Αμερική. Στη Νέα Υόρκη διαπίστωσα ότι στην περιοχή Αστόρια δεν υπήρχε ελληνικό βιβλιοπωλείο. Αυτό με παραξένεψε και γι’ αυτό αποφάσισα να το ανοίξω για να προσφέρω τον πολιτισμό της χώρας σας στα ελληνόπουλα. Συγχρόνως, είχαμε ξεκινήσει και τον εκδοτικό οίκο και κάνουμε και εκδόσεις μέχρι σήμερα.
Έχετε γεννηθεί στη Νιγηρία, ζείτε στην Αμερική και έχετε γράψει για το «Θαύμα να νιώθεις Έλληνας». Πώς συνδυάζονται όλα αυτά; Εσείς νιώθετε περισσότερο Έλληνας; Πάντοτε μου άρεσε να διαβάζω. Συνδυάζω αυτά τα τρία στοιχεία γιατί ήθελα να ενθαρρύνω τα Ελληνόπουλα να αγαπήσουν την ελληνική γλώσσα, που θεωρώ ιερή καθώς επίσης και μια γλώσσα που πρέπει να διατηρείται. Γι’ αυτό και στην πορεία έγραψα το βιβλίο που αναφέρετε. Αλλά, έχω γράψει και άλλα βιβλία. Εγώ νιώθω Έλληνας επειδή πήρα τη μορφωτική διαδρομή μου από την Ελλάδα. Νομίζω ότι όποιος γνωρίζει τον ελληνισμό, δεν πρόκειται ποτέ να τον αποχωριστεί. Θα επιστρέψω στην Ελλάδα το Νοέμβριο για να κάνω μία παρουσίαση στο Αριστοτέλειο. Αλήθεια σας λέω, βλέπω αυτό το πανεπιστήμιο ως το όνειρο που κατάφερα να πραγματοποιήσω. Είναι χαρά και τιμή μου που σπούδασα εκεί. Τόσο πολύ αγάπησα την Ελλάδα. Είναι η χώρα του πολιτισμού, η χώρα που ο άνθρωπος μπορεί να ξαναβρεί το δρόμο του.
Σπουδάσατε οδοντιατρική στη Θεσσαλονίκη αλλά αποφασίσατε να μεταναστεύσετε. Σκεφθήκατε ποτέ να μείνετε μόνιμα στη χώρα μας; Από την Ελλάδα δεν έφυγα ποτέ. Η ψυχή μου είναι ακόμη εκεί. Μάλιστα, από τα δέκα τηλέφωνα που κάνω την ημέρα, τα δύο τουλάχιστον είναι πάντοτε από την Ελλάδα. Για μένα είναι μια πατρίδα που αξίζει να αγαπάει κανείς και να δουλεύει για να την κάνει καλύτερη. Όχι να την εγκαταλείπει.ΑΝ μπορούσα, θα έκανα καριέρα στην Ελλάδα αλλά η Ελλάδα έχει τη μανία να διώχνει τα παιδιά της. Το αποτέλεσμα είναι να πηγαίνουμε σε όλο τον κόσμο για να γίνει γνωστός ο πολιτισμός της χώρας. Η πατρίδα σας δεν φεύγει ποτέ από το μυαλό μου, από το είναι μου. Οι φίλοι που έχω κάνει εδώ τα 8 χρόνια, είναι οι καλύτεροι φίλοι στη ζωή μου.
Διδάσκετε την ελληνική γλώσσα στη Νέα Υόρκη αλλά και σε Έλληνες ομογενείς. Περιγράψτε μας πως οι ξένοι βλέπουν τον πολιτισμό μας; Δεν έχω συναντήσει άνθρωπο που να μην αγαπάει την πατρίδα. Αυτοί που γνωρίζουν τη χώρα καλύτερα, είναι παθιασμένοι με την Ελλάδα. Η πατρίδα μας είναι η χώρα που μας έδωσε τις επιστήμες και όλος ο ακαδημαϊκός κόσμος μιλά για τη χώρα και διδάσκει τον ελληνικό πολιτισμό σε διάφορες χώρες παγκοσμίως.
tsekouas
Τι είναι αυτό που σας κάνει να «κλαίτε» για την πατρίδα μας; «Κλαίω» πάρα πολύ για την κατάσταση της χώρας. Στεναχωριέμαι που βλέπω ανθρώπους να μην έχουν να πληρώσουν τους φόρους και κλαίω γιατί κάθε νέος που συναντώ στην Ελλάδα, θέλει να μεταναστεύσει. Το καταλαβαίνω αλλά αυτή δεν είναι λύση. Όταν έρχομαι στην Ελλάδα εγώ, βρίσκω ευκαιρίες. Βρίσκω πράγματα με τα οποία θα μπορούσε να ασχοληθεί ένας νέος. Υπάρχει περίπτωση η Ελλάδα να μην έχει το καλύτερο πανεπιστήμιο της φιλοσοφικής σχολής ή της ιατρικής; Αποκλείεται, αυτά είναι μαθήματα που θα πρέπει να μπουν ριζικά σε ένα πρόγραμμα με μέθοδο και στρατηγική. Έτσι, σε χρονικό διάστημα πέντε με δέκα ετών θα αρχίσουμε να παράγουμε και στο χώρο της Παιδείας. Πιστεύω ότι σε αυτό τον τομέα δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε από τους ξένους. Μπορούμε να προσφέρουμε κι εμείς λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν. Μπορώ να το αποδείξωΑΝ μου δοθεί ευκαιρία. Απλώς, υπάρχει θέμα με τη γραφειοκρατία που πρέπει να εξαλειφθεί. Εμείς από το εξωτερικό ξέρουμε τα προβλήματα αλλά τα λέμε και δεν μας ακούν. Γι’ αυτό λέω στα ελληνόπουλα να μην απογοητεύονται. Η χώρα έχει τα πλούτη της και δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Εμείς θα βοηθήσουμε να συνεχίσει να είναι γνωστός ο πολιτισμός της. Και μπορεί οι Γερμανοί να λένε ότι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες αλλά εγώ διαφωνώ. Οι Έλληνες δουλεύουν οπουδήποτε κι αν βρίσκονται. Οπότε, ας σταματήσουν αυτά τα σχόλια».
Προωθείτε τον ελληνισμό και στη Νιγηρία; Φυσικά και το κάνω. Γιατί, ξέρετε, η Νιγηρία θα βγει κερδισμένη αν ελληνοποιηθεί. Πρέπει να αρχίσουν να διαβάζουν ελληνικά και να μάθουν τη γλώσσα. Η Νιγηρία θα κερδίσει αν αγκαλιάσει την Ελλάδα και τον πολιτισμό της.
Το βιβλιοπωλείο βρίσκεται στον αριθμό 33-18 της οδού Μπρόντγουεϊ στη Νέα Υόρκη
ΠΗΓΗ!!! http://popaganda.gr/monadiko-elliniko-vivliopolio-sti-nea-iorki-echi-nigirianos/ 



ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!!!

lamprini (η περιπτερούχος)














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...